We zijn er nog lang niet….!!

Gelukkig niet zeg, met alle apparaten die beschikbaar zijn of binnenkort komen zou het zonde zijn om deze niet mee te integreren in de (fysieke)winkel. Laten we eens beginnen bij de computer, veelal al vervangen voor de moderne variant de tablet. In huiselijke kring niet meer weg te denken is in de winkel bezig aan een opmars. Steeds meer retailers zien er  de voordelen van in. Het maakt je winkel zo veel malen groter en aantrekkelijker voor de consument, dat beseffen nog te weinig retailers. Denk alleen maar aan het assortiment wat je kunt bieden  dat is veel completer en uitgebreider. 

 

Een ander apparaat, waarop we nog steeds enkele keren per dag op mopperen, vooral op die van anderen (die storen ons, niet die van onszelf), is de smartphone.  We kunnen niet meer zonder, ik zou ook niet meer willen trouwens. Stel je voor zeg dat je, als je ergens moet wachten een andere wachtende opeens tegen je begint te praten over bijvoorbeeld het weer.  Ik kijk wel op de app wat voor weer het is. Net zoals velen met mij. (let eens op mensen als ze ergens staan te wachten, we staan of zitten allemaal naar onze hand te kijken, het is maar een mallotig gezicht) 

 

Maar stel je ook eens voor wat je ermee kunt in je winkel. Je zou het bezoek van de klant helemaal kunnen personaliseren, acties van producten waar interesse naar is, toegespitst op de juiste bezoeker. Ik hoef niet te weten als de luiers  in de aanbieding zijn maar wel acties van bijvoorbeeld de nieuwste tablet.   Er kunnen alternatieven worden aangedragen maar ook bijverkoopartikelen worden getoond.  Gebruikerstips etc. kortom de mogelijkheden lijken eindeloos te zijn.

 

Een dan hebben we het nog niet gehad over Virtual Reality (kortweg VR)  volgens mij wordt dit een belangrijke tool voor de retailer. We zijn als mens nu eenmaal visueel ingesteld. Zaken die we zien nemen we sneller in ons op dan datgene we lezen. We onthouden plaatjes ook beter dan teksten.  Voeg daar geurgebruik en het zintuig tasten toe en je hebt oneindig veel extra mogelijkheden in retailland.

 

Zolang deze apparaten nog niet geïntegreerd zijn in de winkel kunnen we al wel gebruik maken van bijvoorbeeld de wetenschap dat de klant visueel is ingesteld. Ken  je klant  dan weet je ook wat deze wilt.  

Kortom ga eens op onderzoek uit wat de toekomst biedt en hoe je deze naar het heden kunt halen, tot die tijd?….. verdiep je in je klant leer hem/haar alvast echt kennen heus je kunt het.!!!!

NEEM CONTACT OP

We zijn op dit moment niet online. Maar laat een berichtje achter en we nemen contact op!

Sending

©2021 Winkel Retail Advies mede mogelijk gemaakt door Webshifters.com

Log in with your credentials

Forgot your details?