Ruilen alleen met bon

Dat was hetgeen mij te binnen schoot toen ik het nieuws vernam dat de verkoop van Purdey wordt terug gedraaid.

Er kwam een glimlach op mijn gezicht, zouden ze  ook een bonnetje hebben gekregen? Geldt hierbij ook dat het ruilen binnen 14 dagen moet, krijgen ze geld terug of een tegoedbon?

Het is in ieder geval geen onbekend fenomeen binnen retail om voor wat voor reden ook producten terug te brengen. Het komt in (de meeste) winkels dagelijks voor en wordt als las ‘het hoort erbij’ beschouwd maar wel als lastig ervaren. Dit is nog al eens te zien aan de gezichtsuitdrukking van de medewerker . Bij de webwinkels is het echter zo veel voorkomend dat er al ketens zijn die klanten erop wijzen dat er geen leveringen meer worden gedaan aan klanten als de retour percentages richting de 100% gaan. Enerzijds kan ik mij dit wel voorstellen het drukt bijvoorbeeld op de marge, anderzijds ‘hoort’ het bij online shoppen. Men heeft zelf gecreëerd dat met retouren gratis kan terugsturen. Biedt dit kansen voor fysieke winkels? Ik denk het wel, sorry maar ik denk altijd in mogelijkheden i.p.v. bedreigingen.

Wat zou het voor een klant prettig zijn als er nagenoeg niets retour gestuurd hoeft te worden. We zijn tenslotte geen Assepoester die de producten na een keer dragen dezelfde dag al, om 12 uur middernacht om precies te zijn terug stuurt. Ik ben trouwens wel benieuwd wie voor de kosten van  dat glazen muiltje wat ze verloor opdraait; …zal die prins wel zijn.

Denk je eens in als een klant afsluitend aan een goed verkoopgesprek (kom daar een andere keer op terug) dolgelukkig met een brede grijns je winkel verlaat met het juiste product, dat kan trouwens best een totaal ander artikel dan waarvoor de klant binnenkwam, geweldig toch??

Ik hoor je al denken:  ‘Vergeet je niet de mentaliteit van de klant tegenwoordig en de gemakzucht voor wat betreft retouren’.

Zoals ik al aangaf, ik denk in kansen i.p.v. bedreigingen…

  

 

 

 

 

NEEM CONTACT OP

We zijn op dit moment niet online. Maar laat een berichtje achter en we nemen contact op!

Sending

©2021 Winkel Retail Advies mede mogelijk gemaakt door Webshifters.com

Log in with your credentials

Forgot your details?