Komkommertijd

Komkommertijd

 

Hoewel we er voor wat betreft het weer niet altijd aan herinnerd worden staat de vakantieperiode toch echt voor de deur, oke niet bij iedereen maar bij de meeste  wel.

Voor de ene retailer is dit een drukke periode voor de ander is het komkommertijd. Voor die ‘komkommergroep’ een uitgelezen moment om eens even stil te staan bij de resultaten.

De helft van het jaar zit er al weer op  de dagen worden alweer korter en voor je het weet zitten we alweer achter de oliebollen. 

Laten we nu het toch wat rustiger is de cijfers er eens bij pakken.  Wat zijn de resultaten ten opzichte van het vorige jaar, wat zijn de resultaten ten opzichte van het budget (hebben we allemaal gemaakt toch? )

Het is  namelijk nu nog niet te laat om een andere koers te gaan varen om ervoor te zorgen dat de gestelde doelen aan het eind van het jaar wel behaald worden, eens even stil staan om te boordelen of gerealiseerd is wat begroot was, maar het kan ook best betekenen dat  je de vooraf bepaalde doelen naar boven of beneden moet bijstellen.

 

Mocht je om wat voor reden dan ook tot de ‘kleine’ groep retailer behoren die geen budget maken en geen doelstellingen hebben bepaald, probeer het eens het is echt niet zo ingewikkeld en hoeft ook niet zo uitgebreid te zijn.

Probeer het eens met een beperkt aantal getallen die ik in een eerdere column heb benoemd zoals bijvoorbeeld omzet, klantenaantallen, gemiddelde besteding en omzet per medewerker.

Vergeet niet dat doelstellingen niet uitsluitend bestaan uit cijfers. Neem persoonlijke doelen  van je medewerkers (waar staan ze, waar moeten ze naar toe) denk ook eens om dit jaar een klantenherkomst onderzoek te doen (richt ik mij nog wel op de juiste doelgroep) om maar eens een paar voorbeelden  te noemen.

Maak eens enkele doelen voor de tweede helft van het jaar, echt het zijn mooie handvatten om aan vast te houden en om  mee te sturen,  en…  ze vergemakkelijken het boeken van resultaten. Succes,  kom je er niet helemaal uit laat mij je erbij helpen.

NEEM CONTACT OP

We zijn op dit moment niet online. Maar laat een berichtje achter en we nemen contact op!

Sending

©2020 Winkel Retail Advies mede mogelijk gemaakt door Webshifters.com

Log in with your credentials

Forgot your details?