vervolg uit een schattig dorpje

Een van de lopende business cases waar we momenteel aan werken is het  vertrek van een speciaalzaak uit een schattig dorpje.  Ter herinnering  uit door ons ontwikkelde Retail scan kwam kam naar voren dat het een gelopen race is geweest, vertrekkende winkels en inwoners die er de voorkeur aangeven naar elders te verhuizen maar in ieder geval steeds meer de boodschappen doen in naburige plaatsen met een aantrekkelijker winkelaanbod een logisch gevolg van een winkelkern die blijft krimpen tot dat er nog maar een paar rozijnen over blijven..

Er is een mooi pand gevonden in het centrum  van het naburige dorp met 10.000 en een kleine maar wel aanwezige regiofunctie. Na het doornemen  van de Retailscan worden de eerste  voorstellen gemaakt voor de indeling zoals de klant (figuurlijk natuurlijk) het voor een groot deel zou willen 80% bepaald de consument 20% bepalen wij zelf. Wat onvermijdelijk is, dat er bij elke verbouwing verhuizing o.i.d. de woorden  ‘vind ik niet mooi’ altijd aan de orde komen. Ik heb nog maar een enkele ondernemer meegemaakt die het direct volmondig met  mij eens waren dat  je met de woorden  ‘niet mooi’ zo weinig kanten op kan. Het is zo suggestief als de pest. Want wat is mooi??  Nee een winkel met zijn werk doen zoals ervoor zorgen dat de voorraad zo gauw mogelijk verkocht worden.

Na het aanhuren van het pand wordt gestart met het bouwen van een winkel vloer wand en plafond worden klaargemaakt en het meubilair wordt geplaatst.

Vervolgens inrichten van de goederen aan de hand van  vooraf gemaakt indelingsplan.  Ook hier  blijkt weer dat er veel profijt is van de goede voorbereiding en het timetable waarop aangegeven staat wanneer wat moet gebeuren door wie en wanneer gereed.

Als laatste de winkel verkoop klaar maken, zoals POS materiaal bevestigen, etalage maken waarbij nagedacht moet worden wat wil je communiceren naar je klant en voorzien van juiste communicatie. En dan is de winkel klaar.

Paul heeft een uitstekende openingsomzet gerealiseerd, mooier is nog dat de verkopen goed blijven gaan. Kortom een goede keus geweest.

Even enkele onderwerpen om niet te vergeten:

*Onderzoeken wat de (on)mogelijkheden zijn, bv laten maken van de Retailscan.

*Time table waarop staat aangegeven wie wat doet en wanneer gereed.

*Vooraf plattegrond maken waarop staat aangegeven  waar wat komt te staan.

*Zorg voor voldoende hulp bij het inruimen.

*Laat je niet gek maken!!

 

 

 

 

NEEM CONTACT OP

We zijn op dit moment niet online. Maar laat een berichtje achter en we nemen contact op!

Sending

©2018 Winkel Retail Advies mede mogelijk gemaakt door Webshifters.com

Log in with your credentials

Forgot your details?