Een tweede kans?!

brain131Ruim twee weken geleden hebben ben ik geopereerd aan mij hersenen dat klink, vind ik, altijd zo zwaar en tja dat is het misschien ook wel. Het betrof een zogeheten DBS operatie (deep brain  stimulation) ze plaatsen dan twee elektroden diep in de hersenen, ongeveer 8 cm diep. Deze elektroden geven stroomstootjes met als resultaat dat de klachten,  in mijn geval van de ziekte van Parkinson (overbeweeglijkheid  slecht tot  niet kunnen lopen) nagenoeg verdwijnen dan wel beheersbaar zijn. Het voelt voor mij aan alsof ik een tweede  kans heb gekregen en dat is het in wezen ook zo.  We krijgen in ons leven gelukkig wel vaker te maken meerdere kansen, wat alleen zo jammer is dat velen ons vergevingsgezind zijn behalve een klant die geeft ons meestal maar een kans  en als we die verprutsen zien we de klant nooit meer in onze winkel. Dus moeten we er alles aan doen om ervoor te zorgen dat de klant met een tevreden grijns op zijn of haar gezicht de winkel verlaat en jouw ambassadeur wordt. Hoe kunnen we daarvoor zorgen dat we tevreden klanten maken en houden , hieronder wat open deuren en wat gesloten deuren waar je wat aan hebt;

Gebruik geen clichés zoals bijvoorbeeld ‘ die gebruik ik zelf ook altijd’  echt je hoort nog steeds regelmatig maar je verkoopt er niks meer door. Is het echt dan zo belangrijk om te  vertellen wat je zelf gebruikt ?

Ga niet in discussie met de klant, ook al heb je gelijk dan heb je nog verloren en als het tegenzit gaan anderen klanten zich er ook nog even lekker mee  bemoeien!

Voorkom het onderwerp prijs  als je het hebt over webstores en waarom jij duurder bent. De klant komt al naar jou toe dus kiest al voor een fysieke winkel.

Luister goed naar de klant wat wil deze precies.  En luister niet naar jezelf naar wat jij denkt wat je klant wil of wilt wat je klant denkt.

Stel open vragen (wie, wat, waarom, waarmee, hoe etc.) om te weten te komen waarnaar je klant op zoek is.

Kortom gebruik je oren, je verstand en je kennis en houd soms je mond ook jij krijgt een dan tweede kans.

 

 

 

NEEM CONTACT OP

We zijn op dit moment niet online. Maar laat een berichtje achter en we nemen contact op!

Sending

©2018 Winkel Retail Advies mede mogelijk gemaakt door Webshifters.com

Log in with your credentials

Forgot your details?