buitenkans

 

De komende weken wil ik jullie meenemen de winkel in. Om samen als klant door de winkel te lopen en een aantal do en don’ts die je kunt tegen komen te bespreken. Laten we eerst maar eens kijken waar de winkel begint. Ja, dat dacht ik al jullie staan bijna allemaal al op de deurmat. En dat is niet de plek waar de winkel begint.

Dus mee naar buiten maar weer en ga  eens aan de overkant staan, zo kun je de winkel goed overzien, daar begint de winkel. De klant ziet toch eerst de buitenkant? En kijk nou een goed. Zou jij zin hebben om te stoppen en de winkel in te gaan. Is er voldoende parkeerruimte of wordt die ingevuld door de medewerkers. Wat staat er buiten uitgestald heeft het de juiste communicatie (prijs of andere boodschap) en wat is de bedoeling van deze presentatie of staat het buiten omdat binnen geen plek is. Hoe staat dit buiten of wordt het zo neer gezet omdat het altijd  zo staat. Is de stoep vrij van, vooral in de herfst, losse bladeren en vrij van onkruid. Aals de winkel een etalage heeft wat staat er in en geeft het de juiste boodschap af, word je geïnspireerd om naar binnen te gaan.

Zijn de ramen en deuren schoon en vrij van onzinnige stickers en boodschappen (openingstijden, uitnodiging voor de uitvoering van de plaatselijke vereniging, u kunt hier pinnen en andere boodschappen). Het liefst wordt deze, zeer belangrijke informatie op oog hoogte op de ramen geplakt zodat het liefst zodanig dat het doorzicht in de winkel wordt belemmerd. Is er verlichting buiten in de entree of etalage en is deze ook aan, zo ja doen alle lampen het dan ook, een kapotte lamp staat zo armoedig. Is de entree gemakkelijk bereikbaar en toegankelijk, staan de deuren open. Is er een ontvangstcomité van rokende medewerkers aanwezig. Kortom klopt het totaal plaatje met datgenen wat de winkel moet uitstralen.

 

Samenvattend even wat punten op een rijtje:

Denk na wat je buiten zet, wat is de boodschap die je ermee wilt vertellen.

Stoep geveegd en vrij van onkruid.

Pui schoon en ramen gewassen.

Stop met roken of ga achter de winkel staan.

Etalage, indien aanwezig, aantrekkelijk en uitnodigend. (lukt dat niet, dan geen etalage.

Zog voor een actuele regelmatig wisselende etalage.

Is er parkeergelegenheid voor de klant of staat je eigen auto er al?

Entree vrij en toegankelijk.

Verlichting werkend, en vlaggen heel de schoon.

Zomaar even wat punten die er aan kunnen bijdragen dat je de klant in ieder geval in de winkel krijgt. Volgende week gaan we verder de winkel in om e zorgen dat de klant in de winkel blijft enne… nog wat koopt ook als het meezit. Succes alvast met het versterken van je buitenuitstraling!!

 

(foto: Wijnkoperij  Vriezekolk, Eerbeek)

 

NEEM CONTACT OP

We zijn op dit moment niet online. Maar laat een berichtje achter en we nemen contact op!

Sending

©2018 Winkel Retail Advies mede mogelijk gemaakt door Webshifters.com

Log in with your credentials

Forgot your details?