December half vol of half leeg?

Nog een paar weken en we zitten met zijn allen met (vaak te vette) oliebollen en (nep) champagne te proosten op het nieuwe jaar. We kijken dan lekker vooruit met kreten als ‘dit wordt het jaar voor ons’ en andere van die strekking. Nu zou het mooi zijn om nu , met nog een voor de meeste retailers drukke maand december voor de boeg,  eens te bedenken of er nog een kansen liggen. Of ben je als klaar met  dit jaar? (letterlijk of figuurlijk vul maar in). Ben je er  nog niet klaar mee dan is het zaak om eens goed de kansen te inventariseren die er liggen. Heus er liggen er nog genoeg op straat, ik heb er al een paar zien liggen. Enkele heb ik echter al aan een aantal klanten gegeven en daar staan nu een paar  mooie activiteiten voor een laatste eindspurt inde winkel klaar. Even zonder gekheid er is  voor een ieder nog een kans je moet hem alleen zelf wel oppakken en vertalen naar je eigen bedrijf.  Houd daarbij rekening met zaken als:

v Wat wil je nog bereiken definieer goed de doelstelling.

v Overdaad schaad, niet te veel, anders wordt het een woud van ellende die je zelf niet meer overziet, laat staan je klant.

v Leer van je historie, wat ging goed gebruik dat dan weer als dat kan.

v Denk anders, kruip uit je kader en wees creatief.

v Je hoeft niet vernieuwend te zijn maar tenminste  veranderend.

v Luister goed naar  wat je klant wil.

Als je het plan wat je hebt toetst aan deze criteria zal het je helpen om de komende feestmaand  wellicht  beter af te sluiten. Zodat je op 31 december kan toasten op een goede eindspurt van het jaar 2016. Succes ermee, het gaat je wel vast lukken!!

 

 

 

NEEM CONTACT OP

We zijn op dit moment niet online. Maar laat een berichtje achter en we nemen contact op!

Sending

©2018 Winkel Retail Advies mede mogelijk gemaakt door Webshifters.com

Log in with your credentials

Forgot your details?