Omgekeerde wereld??

Best wel grappig  eigenlijk, ondervinden de meeste winkels steeds meer hinder van de webshops, ik las dat tijdens de afgelopen Sinterklaas periode de internet aankopen met 20% gestegen zijn ten opzichte van vorig jaar,  gaan er steeds meer internetwinkels over naar een fysieke vestiging. Kijk maar naar bijvoorbeeld Coolblue die al een aantal winkels heeft en Bol.com met  zijn afhaalpunt in AH vestigingen.

Als klap op de vuurpijl komt  “internetter” pur sang Amazon nu ook met een winkel. Van zo een bedrijf verwacht je natuurlijk niet zo maar en winkel. De gemiddelde supermarkt is sinds de introductie in de jaren vijftig van de vorige eeuw niet zo bijster veel veranderd. Komt Amazon met een wel heel moderne vorm van proletarisch winkelen, de legale versie.  Zonder fysiek af te rekenen kunnen klanten de winkel uitlopen en wordt automatisch afgerekend zonder kassa, scanners of iets dergelijks. Goed voor de gemiddelde besteding lijkt mij!

 

Wat wij hier uit kunnen concluderen de klant komt nog steeds graag in een fysieke winkel en ik denk dat dit dus ook kansen biedt voor elke winkel dus ook die van u.  

Maar dan moeten wij ons wel durven in te leven in de klant van nu en vooral die van morgen en die van overmorgen ook al, want voor je het weet is de week alweer voorbij.

 

Denk eens buiten de kaders van volle schappen en creëer eens beleving, vernieuwing is nog steeds vaak verbetering. Samen met een klant (webshop en winkel) ben ik bezig of we voor zijn nieuwe vestiging een beleving met producten kunnen verwezenlijken en niet meer alleen maar schappen met producten.  Later meer hierover (een soort  doe winkel?)

Vergeet ook niet dat de huidige klant ook veel verwacht van service, ik blijf  erbij essentieel voor een modern winkelbedrijf.

 

Rode draad is dus neem eens goed de tijd om je  klant goed te leren kennen en luister goed naar wat deze zegt (ook wat  er juist niet wordt gezegd.

Succes maar weer, enne hulp nodig? Laat het mij dan weten.

 

 

 

 

 

 

 

 

NEEM CONTACT OP

We zijn op dit moment niet online. Maar laat een berichtje achter en we nemen contact op!

Sending

©2018 Winkel Retail Advies mede mogelijk gemaakt door Webshifters.com

Log in with your credentials

Forgot your details?